در این مقاله درباره کاربرد دمبل در زندگی روزمره صحبت می کنیم. دمبل یا وزنه یکی از قدیمی ترین تجهیزات ورزشی می باشد که قدمتی دو هزار ساله دارد. امروز در باشگاه های بدنسازی مردان و زنان برای خوش فرم کردن عضلات خود از این وسیله با وزن های مختلف استفاده می کنند. در مقابل بسیاری از بانوان نیز از ورزش با این وسیله ورزشی امتناع می کنند. چون تصور می کنند اگر به صورت مداوم ازاین وزنه استفاده کنند عضلات و ماهیچه های آنها همانند مردان زمخت میشود .البته عامل شکل گیری عضلات در واقع هورمون های تستوسترون می باشد که در بدن مردان بیشتر از زنان تولید می شود . بنابراین استفاده معمولی از این وسیله اندام هیچ زنی را مانند اندام مردان درشت و برآمده نمی کند. امروز اثبات شده افرادی ورزش و بدنسازی انجام می دهند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی کنند استرس کمتری دارند. چون فشار خون افراد ورزشکار خیلی زودتر به حالت نرمال می رسد. استفاده از وزنه در بدنسازی به افرادی توصیه می شود که سابقه تمرین و آشنایی با حرکات ورزشی را داشته باشند. چون دامنه حرکات قابل انجام با انواع دمبل بسیار زیاد می باشد. اگر شما مبتدی هستید و تازه ورزش بدنسازی را شروع کرده باشید پیشنهاد می شود که از وزنه هایی که از نظر وزنی سبک تر می باشند استفاده کنید چون استفاده از وزنه های سنگین تر در هنگام بلند کردن و یا انجام تمرین می تواند برای شما مشکل ایجاد کند از جمله فوایدی که وزنه زدن برای بدن دارد شامل کمک به کاهش وزن، از بین بردن چربی شکم، محافظت از قلب، استحکام استخوان ها، ایجاد تعادل، افزایش کیفیت خواب، کاهش خطر ابتلا به دیابت، از بین بردن نشانه های افسردگی و جلوگیری از کمردرد است .امروزه ورزش های هوازی یکی از بهترین ورزش ها در سطح جهان می باشند اما استفاده از وزنه خود نیز فواید زیادی دارد که شما می توانید با صرف کمترین هزینه و کمترین فضا این وسیله ورزشی را تهیه و به آسانی از فواید آن بهره ببرید.

انواع دمبل ها:

امروز  انواع دمبل قابل دسترسی در بازار به سه دسته وزنه ثابت، وزنه قابل تنظیم، وزنه صفحه ای و وزنه های ایروبیک تقسیم می شود.

1)وزن های ثابت: عمومی ترین نوع دمبلهای موجود در بازار هستند خود انواع مختلفی دارند. این وسیله ورزشی معمولا به صورت جفت هستند و در وزن های ۱ تا ۱۰۰ کیلوگرم به فروش می‌رسند معمولاً کاربران خانگی و یا افرادی که به تازگی کار بدنسازی را شروع کردند از مجموعه های دو نیم تا ۳۰ کیلوگرمی استفاده می کند. وزنه های ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم نیز مختص وزنه برداران و بدنسازان حرفه ای می باشد.

2)وزنه های قابل تنظیم: این مدل برای کاربران خانگی بسیار مناسب است و در مقابل با مدل وزن ثابت بسیار کم جا تر می باشد.

3)وزنی صفحه ای : این مدل یکی از مجموعه پرطرفدار خانگی می باشد. اگر بودجه محدود و فضای کمی در این این مدل بسیار برای شما مناسب است چون هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم فضای کمی را اشغال می کند. این مدل از تجهیزات ورزشی دارای صفحاتی می باشد که کاربر می تواند با برداشتن صفحه و یا اضافه کردن صفحه وزن بین نیم تا دو نیم کیلو گرم را برای خود تنظیم کند. یکی از معایب این وسیله داشتن دست های پهن می باشد که انجام برخی حرکات را برای کاربر محدود و سخت می‌کند.

4)وزنه ایروبیک: اگر شما از طرفداران ورزش ایروبیک هستین باید بدانید در ورزش مورد علاقه شما قسمتی از برنامه ورزشی شما با استفاده از وزنه های سبک می باشد. شما می توانید وزنه ها در رنگ ها و وزن های مورد نظر خود را برای کلاس ایروبیک خود تهیه کنید. وزنه های ایروبیک معمولاً از یک لایه لاستیک پوشیده شدند.

تماس دفتر مرکزی هایپرجیم :

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 - 02166085712

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی ← 09122648409 حاجیلویی ← 09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم .. کد پستی: 1344673969

آدرس دفتر اداری : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 281
نمایش همه
علاقه مندی ها ()