انواع دستگاه بارکد خوان:

بررسی ویژگی های انواع دستگاه بارکد خوان:

در این مقاله به بررسی دستگاه بارکد خوان می پردازیم. این دستگاه در واقع دستگاهی  الکترونیکی است که امروزه در بسیاری از مشاغل مانند فروشگاه ها، انبارداری ها و  صنعت استفاده می شود .بارکد خوان ها با با استفاده از تکنولوژی تابش نور و پرتو،  بارکد روی کالاها و       محصولات را اسکن میکند.  اطلاعات  مربوط به اسکن کالا را به صندوق فروشگاهی انتقال و محاسبه هزینه صورت می پذیرد.

در زمان های گذشته صاحبان کسب و کار و کسانی که محصولاتی را برای فروش داشتند برای کنترل امور روزانه نظیر خرید، موجودی، فروش و ... در پایان هر روز ساعت های زیادی را صرف  بررسی شمارش موجودی انبار، قفسه ها، مرور فاکتور های فروش در طی روز و..... می کردند. مشتریان زمان زیادی در صف ها قرار می گرفتند تا کالاهای خریداری شده شان محاسبه و تسویه گردد. امروزه با استفاده از این دستگاه صاحبان کسب و کار به راحتی فرآیندهای محاسبه و تسویه را انجام داده و کلیه اطلاعات کلیدی در مورد  فروش، خرید و اطلاعات کالاهای باقی  مانده خود را در دست دارند. برای خرید بارکد خوان به سایت مراجعه کنید. 

دستگاه بارکد خوان یکی از دستگاه هایی که امروزه مورد استفاده بسیاری از مشاغل قرار گرفته است. دستگاهی که با اسکن بارکد روی محصولات، باعث کسب اطلاعات دقیق کالاها و نمایش آنها در سیستم می شود.

انواع بارکد ها به شرح زیر می باشند: به طور کلی دو نوع خطی و ماتریسی می توان بارکد ها را مشاهده نمود.

بارکد خطی: این بارکد ها به صورت های خط هایی با اندازه و قطر های مشخص می باشد که در فاصله ی خاصی از هم قرار دارند. این خطوط در کنار هم یک بارکد خطی و یک بعدی را تشکیل خواهند داد.

بارکد ماتریسی: این نوع به صورت مربعی شکل بوده و به رنگ های سیاه و سفید دیده می شوند. این مدل از بارکد بسیار شبیه به صفحه ی شطرنج می باشد.

انواع دستگاه بارکد خوان از نظر نوع کاربرد:

ثابت: دستگاه بارکد خوان های ثابت به صورت چند پرتویی عمل می کند و در زوایای مختلف بارکد ها را شناسایی کرده و قرائت میکند. بر خلاف دیگر دستگاه ها در فواصل طولانی نیز قابلیت اسکن و شناسایی را دارد. این دستگاه در فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و انبارداری ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای انتقال لحظه ای داده ها به رایانه متصل می شود..

سیار: این بارکد خوان برای ذخیره اطلاعات نیاز به اتصال به کامپیوتر را ندارد.  این مدل بیشتر برای محصولات و کالایی که جا به جایی آنها دشوار است و کاربر نیاز به جا به جایی در انبارها و اتاق ها دارد، مناسب خواهد بود.بارکد خوان های سیار از نوع قابل حمل محسوب می شود . استفاده از این دستگاه در فروشگاه ها و انبارداری ها و دیگر مصارفی که بارکدخوان به صورت سیار مورد   نیاز بوده و اطلاعات و داده ها در لحظه قابل می باشد استفاده می شود.

انواع این دستگاه  از نظر تکنولوژی عبارتند از:

 قلمی: این نوع بارکد ها از یک نوع منبع دیود و نور برای پردازش و اسکن کردن بارکد ها استفاده می نمایند. تمام این ویژگی ها در قسمت نوک بارکد قلمی قرار دارد. معمولا قیمت نوک بارکد قلمی پهن بوده و روی بارکد قرار می گیرد.

لیزری: نوعی دیگر از بارکد ها لیزری می باشند که همانند بارکد های قلمی عملکرد دارند. این نوع بارکد برای خواندن از یک پرتوی بسیار نازک نور استفاده می نمایند و از طریق آن اسکن می کنند.برای اطلاع از فروش بارکد خوان لیزری به سایت مراجعه کنید. 

مبنی بر دوربین: پیشرفته ترین و به روز ترین بارکد خوان ها انواع مبنی بر دوربین هستند. این نوع توسط یک دوربین رمز ها را اسکن و بررسی می نمایند. عملکرد این بارکد خوان بسیار شبیه به نوری است.

چند وجهی: نوعی دیگری از بارکد خوان ها چند وجهی نام دارند و علت نام گذاری آن ها اسکن کردن از چندین زاویه ی متفاوت است. این اسکن به صورت منحنی انجام خواهد شد. در مدل  چند وجهی این دستگاه ها با لیزر کار می کنند و بر خلاف مدل های لیزری که تک خط هستند از پرتوهای مختلف برای اسکن بهره می برند.کیفیت در این بارکد خوان از سایر دستگاه های مشابه بالاتر بوده و به همین دلیل مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است..

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123 همراه ← 09123124701  تماس : 02166087260 - 02166087261 02166087814- 02166087815 - 02166087816
نمایندگی ← 02166940107 - 02166919619 - 02133124701 - 02177379814 - 02155833465

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 190
نمایش همه
علاقه مندی ها ()