طرح توجیهی به منظور توجیه پذیری یک ایده یا پروژه در ابعاد مختلف از جمله بازار، امور فنی و حسابداری مورد بررسی و مطالعات دقیق قرار گرفته می شود. به عبارتی تحقیقات صورت گرفته در راستای طرح توجیهی به عنوان گزارش گردآوری می شود و متشکل از بخش های اصلی مطالعات بازار، توجیه پذیری فنی و مالی یا حسابداری است.عمدتاً جهت پیش بینی تقاضای محصول یا خدمات در انواع طرح توجیهی برای آینده به شیوه های مختلفی منجمله شیوۀ تداوم روند گذشته، مصرف سرانه، ضریب مصرف، فرایند مارکو و روش روند تغییر صورت می پذیرد. به طور کلی هدف نهایی کلیۀ روش ها بررسی میزان مصرف و تقاضای یک کالای معین و خدمات خاصی است که بر حسب نوع پروژه صورت می پذیرد.

مهمترین هدف از گزارش نویسی طرح توجیهی

مقصود از مطالعات بازار، این است که وجود محصول و خدماتی که به صورت یک طرح بیان می شوند، آیا ضرورت دارد یا خیر؟ همچنین هدف از اجرای طرح توجیهی بررسی وضعیت محصولات و خدمات مطابق با میل مصرف کنندگان در سطح بازار می باشد. تمام این موارد توسط متخصصین و مهندسین مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته می شوند.گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا تمام جوانب را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار داده و در نهایت به صورت گزارش طرح توجیهی گردآوری نموده و در اختیار سرمایه گذار قرار می دهند.

در ابتدا بررسی آمار و اطلاعات قابل دسترسی توسط افراد خبره صورت می پذیرد. پس از تعیین میزان عرضۀ محصول طرح توجیهی که برابر با میزان تولید به علاوۀ واردات می باشد، فرآیند بررسی آمار و ارقام مرتبط به شرکت ها و میزان جمعیت مصرف کنندگان محصول و یا خدمات است. پس از تجزیه و تحلیل تمام جوانبی اجرای یک پروژه، بر اساس گزارشات طرح توجیهی نوبت به تصمیم گیری برای شروع و یا عدم آغاز پروژه می رسد. به عبارتی تهیۀ طرح توجیهی مانند طرح توجیهی ورق استنلس استیل به سرمایه گذار کمک می کند که پیش از متحمل شدن به خسارت و عدم موفقیت، بتواند با ایجاد تغییرات و یا بیان ایدۀ جدید، سرمایه گذاری موفق دیگری را آغاز نماید. جهت کسب اطلاعات تخصصی و مشاوره رایگان می توانید با گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا تماس بگیرید.

 گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا 

تهران ، میدان تجریش ، خیابان جعفری ، پلاک ۳۶، طبقه اول ، واحد ۲ (بالاتر از تندیس) ، کدپستی: ۱۹۸۹۶۳۴۴۱۴      تلفکس : ۲-۲۲۷۵۰۸۱۱-۰۲۱
پست الکترونیک :  info@matsa.co

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 101
نمایش همه
علاقه مندی ها ()