بلبرینگ شیار عمیق به دو بخش بلبرینگ های شیار عمیق یک رده ساچمه و بلبرینگ های شیار عمیق دو رده ساچمه دسته بندی می شوند.بلبرینگ شیار عمیق قادر به تحمل بار شعاعی و بار محوری از هر دو سمت بلبرینگ هستند به همین دلیل هنگام جا زدن آنها نباید بلبرینگ را گرم کرد.بلبرینگ های شیار عمیق معمولا دارای کاسه نمد های فلزی و پلاستیکی در یک یا دو طرف بلبرینگ هستند.در مواقعی که توان تحمل بار وارد شده به بلبرینگ کافی نباشد از بلبرینگ شیار عمیق با دو رده ساچمه استفاده می شود.

کاسه نمد فلزی
از جمله عواملی که باعث افزایش سرعت دورانی و در ضمن افت کیفیت آب بندی در بلبرینگ میگردد فاصله ای است که بین کاسه نمد و حلقه درونی برپایی میشود میباشد. اگر فاصله بین کاسه نمد و حلقه داخلی کم باشد مطمئنا سرعت دورانی بلبرینگ ناچیز میشود. از آنگونه بلبرینگ هایی که دامنه استفاده از آنها زیاد وسیع تر از سایر انواع بلبرینگ میباشد بلبرینگ شیار عمیق است. از عواملی که باعث شده تا بلبرینگ شیار عمیق استعمال فراوانی داشته باشد میتوان به طراحی ساده و نیرو بالای کارکرد آنها در کران اکثر سرعت اشاره نمود. بلبرینگ شیار عمیق گونه ها مختلفی دارد که از انواع آن باید بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه، بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه و یک ردیفه با شیار ساچمه را اسم برد. در ادامه به رسیدگی و شرح مختصری از گونه ها بلبرینگ شیار عمیق خواهیم پرداخت.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه از شیارهایی که برای ساچمه در عقیده گرفته شده اند عمیق هستند و ساچمه و شیار از لحاظ هندسی با یکدیگر تطابق کامل دارند. تطابق هندسی ساچمه و شیار مایه شده لغایت این نوع بلبرینگ بتواند بار شعاعی و محوری را به احسان تحمل کند.

نوعی از بلبرینگ شیار عمیق وجود دارد که در دو طرف آنها کاسه نمد به شغل رفته و درون آن نیز با گریس پر شده است. برای جا زدن این نوع بلبرینگ شیار عمیق به هیچگونه نباید از گرما برای جا زدن استفاده نمود. معمولا حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد از فضای درونی گونه ها بلبرینگ معمولی را گریس تشکیل داده است که در بلبرینگ های معمولی کاسه نمدها با حلقه درونی فاصله دارند و زمانی این گونه بلبرینگ مورد کاربرد قرار میگیرند، که حلقه داخلی امکان چرخش داشته باشد.

نوعی از کاسه نمد که با پسوند z2 مشخص شده است اصطحکاک کمی را بوجود می آورد و از یک واشر از جنس فلز و همچنین لاستیک مصنوعی ساختن شده است. فاصله کمی که بین حلقه داخلی و کاسه نمد هستی دارد باعث شده الی آب بندی به شیوه مطلوبی سپریدن شود. این گونه کاسه نمد میتواند در دمایی ما بین ۴۰ در جه سانتیگراد ذیل صفر تا ۱۲۰ درجه بالای صفر پیشه کند.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق دو تایی
در برخی مواقع ممکن است که یک بلبرینگ از نیرو بردباری نکوداشتن برخوردار نباشد که در این صورت از دو بلبرینگ شیار عمیق بهره‌گیری میشود. این دو بلبرینگ شیار عمیق در اثناء ساخت به نوع ای در کنار یکدیگر پیمان میگیرند و مطابقت دیتا میشوند که پس از نصب نیازی به به کارگیری حلقه های فاصله گذار نباشد. سه حالت مختلف برای پیمان دریافت بلبرینگ شیار عمیق در کناره یکدیگر نسبت به کاربرد آنها هستی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

در یک حالت که به حالت پشت سر هم سرشناس است بار محوری فقط از یک سمت وارد میشود. در حالت پشت به پشت نیز بار از هر دو سمت بر خلاف حالت اول وارد میشود. حالت پشت به پشت از ثبات بسیار زیادی برخوردار است و میتواند بارهای تحمیل شده را به خوبی بردباری کند. حالت سوم نیز به روبرو سرشناس که نحوه عملکرد آن همانند حالت پشت به پشت است با این تفاوت که این حالت از استقامت بیشتری برخوردار است. میزان ناهمراستی های شافت در بلبرینگ شیار عمیق محدود است و میتوان به مقدار ۲ الی ۱۰ دقیقه اشاره نمود. این میزان در بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه به کران اکثر دو دقیقه میرسد که زمان مطلوبی محسوب میشود.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق با شیار ساچمه خور
تعداد ساچمه هایی که در بلبرینگ شیار عمیق ساچمه خور به شغل رفته است از ساچمه های به پیشه رفته در بلبرینگ شیار عمیق معمولی اغلب میباشد. دراین نوع بلبرینگ شیار عمیق حلقه های این امکان را پیدا کرده اند تا بتوان ساچمه هایی را به آنها اضافه کرد. این گونه بلبرینگ از سرعت اقلیت نسبت به بلبرینگ شیار عمیق معمولی نیز برخوردار هستند.

از کاسه نمد های فلزی نیز برای ساخت این گونه بلبرینگ بهره‌گیری میشود و گونه ها بلبرینگ شیار عمیق که در ساخت آنها در هر دو طرف کاسه نمد استفاده شده باشد برای تقدیر درونی آنها گریس به کار میرود. میزان ناهمراستی های مجاز شاف در این گونه بلبرینگ از ۲ الی ۵ دقیقه میباشد. اگر میزان ناهمراستی از این میزان عبور کند مایه کاهش عمر بلبرینگ خواهد شد که البته با فرآوری صدا نیز همراه است.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 523
نمایش همه
علاقه مندی ها ()